Planul de management PDF Imprimare Email

 

 

 

 

EVALUAREA SPITALULUI ORASENESC ZIMNICEA

DIN PUNCT DE VEDERE AL CALITATII

 

 

INTRODUCERE

 

Spitalele reprezinta un sector sensibil si strategic al sanatatii in orice tara.Reducerea efectivelor,rationalizarea si ameliorarea gestiunii sint obiective majore ale reformei spitalicesti.

Spitalul orasenesc Zimnicea este unitate sanitara publica de gradul IV, cu spitalizare continua, cu caracter zonal , asigura asistenta medicala de specialitate, tratarea si monitorizarea afectiunilor cronice si acute pentru aproximativ 35.000 locuitori ,cuprinzand zona orasului si alte 12 localitati dispuse la distanta de peste 25 km – Zimnicele,Nasturelu,Pietrosani,Bujoru, Bragadiru,Contesti,Cervenia,Frumoasa,Izvoarele,Fintinele,Suhaia si Viisoara.

Populatia din zona este reprezentata in mare parte de pensionari,copii si muncitori in agricultura, adresabilitatea catre spitalul nostru fiind deosebit de mare,majoritatea urgentelor medicale fiind rezolvate in spital prin camera de garda.

 

A. SITUATIA PREZENTA A SPITALULUI.

 

Spitalul orasenesc Zimnicea se afla in prezent in subordinea Consiliului local al orasului Zimnicea,mai precis din 01.07.2010,data la care a fost semnat Protocolul de predare – preluare a spitalului intre D.S.P.Teleorman si Consiliul Local Zimnicea .

In prezent Spitalul orasenesc Zimnicea functioneaza intr-o cladire monobloc,dupa structura organizatorica aprobata prin Ordinul Ministrului Sanatatii nr.731 din 02.06.2010,structura modificata ulterior prin avizele Ministerului Sanatatii nr.XI/A/67226,4004/RL/721/31.01.2012, nr.XI/A/31333/CV/854/CV/2230/13.07.2012 si nr.XI/A/13255/EN/2667/19.03.2013, urmare solicitarilor noastre de diversificare a serviciilor medicale si totodata de crestere a veniturilor realizate din contractul cu Casa de Asigurari de Sanatate Teleorman si anume :

- sectia medicina interna = 40 paturi,

- comp.medic.interna cronici = 20 paturi;

- sectia chirurgie generala = 25 paturi ,

din care:

 

- compartiment oftalmologie =6 paturi

-compartiment ORL =6 paturi

- compartiment ATI =4 paturi ;

- compartiment pediatrie =20 paturi ;

- compartiment obstetrica-ginecologie = 15 paturi ;

din care

neonatologie = 4 paturi

  • camera de garda – 2 linii

o linie interne – pediatrie ;

o linie chirurgie – ginecologie__________________

T O T A L = 124 PATURI

-spitalizare de zi -10 paturi

- farmacie ;

- sterilizare ;

- bloc operator ;

- laborator analize medicale;

- laborator radiologie si imagistica medicala;

- cabinet planificare familiala;

- dispensar TBC;

- ambulatoriu integrat cu cabinete in specialitatile :

- medicina interna;

- chirurgie generala;

- obstetrica – ginecologie;

- pediatrie;

- neurologie;

- oftalmologie ;

-ORL

- psihiatrie ;

- recuperare,medicina fizica si balneologie

  • aparat functional

Laboratoarele sint unice,deservind atit paturile cit si ambulatoriul integrat.

 

Spitalul functioneaza cu doua linii de garda : medicina interna – pediatrie si chirurgie – obstetrica-ginecologie.

Desi ambulatoriul integrat are in structura aprobata 9 cabinete, in prezent din cauza lipsei de personal medical functioneaza doar 3 cabinete , ceea ce ingreuneaza situatia financiara a spitalului.

 

 

 

 

Resurse umane

 

Se observa ca procentul medicilor din total personal este destul de mic,obiectivul principal in acest sens va fi atragerea de cadre medicale pe specialitatile deficitare,respectiv medicina interna,pediatrie.

În anul 2010,imediat ce a fost preluat spitalul de catre Primaria Zimnicea au început lucrările de reabilitare partiala a acoperisului,mai precis zona de deasupra salilor de operatii,zona in care pe timp de ploaie erau infiltratii de apa foarte mari ( pur si simplu ploua ),personalul angajat al sectiei chirurgie generala fiind nevoit sa aseze pe hol si in salile de operatii vase pentru colectarea apei.

 

Starea de sănătate a populaţiei deservite

 

O tendinţă importantă a reformei serviciilor de sănătate este aceea de corelare a serviciilor necesare determinate de starea de sănătate a populaţiei cu cele oferite de spital. Eforturile depuse sunt în direcţia îmbunătăţirii stării de sănătate şi de reducere a inechităţii în statusul de sănătate a anumitor grupuri populaţionale (cu risc), dar şi de reducere a morbidităţii.Cu alte cuvinte, resursele spitalului trebuie adaptate continuu la nevoile populaţiei din zona de deservire.

Populatia deservita este o populatie foarte saraca, imbatranita, predomina afectiunile cronice,cardiovasculare,neurologice,reumatologice. etc.

Structura spitalului permite acordarea de servicii medicale populatiei orasului, dar şi din localitatile arondate, având în organigramă secţii si compartimente de medicina interna,medicina interna cronici,chirurgie generala,oftalmologie,pediatrie,obstetrica – ginecologie,neonatologie si ATI cu 124 de paturi,din care 4 paturi pentru terapie intensivă şi un ambulatoriu integrat (cu cabinete funcţionale de oftalmologie,chirurgie generala,O.R.L. si planificare familială),precum si laboratorul de analize medicale si cel de radiologie si imagistica medicala.

 

 

 

 

 

Servicii medicale oferite de profesionistii spitalului:

 

Afectiunile medicale ce sunt diagnosticate si tratate in sectiile si compartimentele spitalului sunt in concordanta cu specializarile medicale existente in structura.

1.Sectia medicina interna asigura asistenta medicala in urmatoarele domenii:

- primul ajutor in toate urgentele medicale

Sunt diagnosticate si tratate afectiuni respiratorii (pneumopatii cu complicatii, astm bronsic, edem pulmonar, bronhopneumopatii cronice obstructive, pleurezii, cord pulmonar cronic),afectiuni ale aparatului cardio-vascular (hipertensiune arteriala esentiala si secundara, cardiopatie ischemica dureroasa, tulburari de ritm si conducere, arteriopatii obliterante,boala varicoasa, accidente vasculare cerebrale, come vasculare),boli ale aparatului renal (glomerulo- nefrita acuta si cronica, pielonefrita cronica, litiaza renala, infectii urinare, boala polichistica renala),boli ale aparatului digestiv (ulcer gastric si duodenal, hepatita cronica, ciroze hepatice,pancreatita cronica, colopatii cronice, colecistite cronice alitiazice, rectocolite ulcero-hemoragice),boli de nutritie (diabet zaharat, obezitate ).

 

2.In sectia chirurgie generala se asigura asistenta chirurgicala pentru pacienti cu urmatoarele afectiuni:

- diagnosticul si tratamentul chirurgical al apendicitei,al herniilor si eventratiilor,al ulcerului gastric si duodenal,al tumorilor benigne si maligne gastrice,al litiazei biliare ( de vezica biliara si cale biliara principala ),al herniei hiatale si a refluxului gastroesofagian,al chistului hidatic hepatic,al pseudochistului de pancreas,al cancerului de colon,al hemoroizilor,al supuratiilor perianale si al fistulei perianale,al tumorilor de testicul,al adenomului de prostata,al peritonitelor,al ocluziei intestinale,al infarctului de mezenter,al traumatismelor abdominale inchise si deschise cu lezarea viscerelor abdominale,al traumatismelor toracice cu fracture costale si hemo sau pneumotorax

- cura chirurgicala a varicelor membrelor inferioare,a varicocelului,a hidrocelului

- amputatii ale membrului inferior ( de gamba,coapsa,etc.) pentru arteriopatie obliteranta in stadiu avansat

- traheostomie de urgenta

- traumatismele membrelor cu luxatie

- arsuri de gradul II pina la 10 % din suprafata corpului

- panaritiu osteitic

 

 

 

3.In compartimentul pediatrie activitatea principala :

-primul ajutor in toate urgentele medicale ale copilului 0-18 ani

- in diagnosticul si tratamentul afecțiunilor acute si cronice ale copilului 0 - 18 ani.

 

4. In compartimentul medicina interna cronici se asigura asistenta medicala si tratament in boli cronice,si anume :

- arteriopatii obliterante,insuficienta cardiaca cronica,boala varicoasa,sechele AVC,BCV cronice,tulburari de ritm si conducere,boli cronice ale aparatului renal,infectie urinara recurenta,pielonefrita cronica,litiaza renala,insuficienta renala cronica,gastrite si ulcere cornice,colecistita cronica alitiazica si litiazica,hepatita cronica,ciroze hepatice,artroze,spondiloze.

 

5. Compartimentul obstetrica ginecologie asigura servicii medicale precum: consultaţii şi investigaţii obstetrică-ginecologie, consultaţie ginecologică, consultaţie obstetricală , control dupa consult (maxim 30 zile), recoltare probe ginecologie, chiuretaj uterin , test imunologic de sarcină, incizie şi enuclere chist nabhot, electrocauterizare,recoltare secretie vaginala,echografie genitala,nasterea fiziologica, etc.

Neonatologia din cadrul acestui compartiment acorda asistenta medicala corespunzatoare   pentru nou nascuti la termen si/sau prematuri,fara riscuri, sanatosi.

 

6.Compartimentul A.T.I. asigura in principal: anesteziile la salile de operatie, in baza unui program alcatuit in comun cu seful sectiei chirurgie, pregatirea preoperatorie, supravegherea postoperatorie a bolnavilor , conduita terapeutica a bolnavilor cu stare generala alterata, provenind din alte sectii, asistenta pentru bolnavi in faza terminala, cu maladii ireversibile, in limita paturilor disponibile.

 

7.Camerele de primire urgente asigura asistenta medicala calificata pentru urgente medico-chirurgicale si pediatrice si au urmatoarele atributii:

- asigurarea primului ajutor si acordarea asistentei medicale calificate si specializate, pana cand bolnavul ajunge in sectie ;

- examinarea imediata, completa, trierea medicala si epidemiologica a bolnavilor, pentru internare;

- asigurarea aparatului de urgenta ;

- imbaierea bolnavilor, dezinfectia si deparazitarea bolnavilor si efectelor;

- asigurarea transportului bolnavilor in sectie/compartiment si a tratamentului pe durata transportului;

 

 

 

8.Ambulatoriul de spital.
Ambulatoriul de specialitate, conceput initial ca parte indispensabila a spitalului, este unitatea de specialitate care actioneaza atat in scop profilactic cat si curativ, fapt care permite sa se depisteze si sa se trateze boli in stadii incipiente in urmatoarele cabinete functionale in prezent : chirurgie generala, oftalmologie si O.R.L.

 

Indicatorii de performanţă ai spitalului în evoluţie

 

Analizând activitatea spitalului în ultimii 2 ani pe baza indicatorilor realizaţi se poate constata o cifra medie de 5100 – 5200 cazuri externate anual,lucru ce intareste cele mentionate mai sus si anume faptul ca populatia din zona este una imbatrinita si cu probleme sociale destul de mari.

De asemenea, se constată o creştere a proporţiei personalului medical din totalul personalului, ceea ce arată o politică de personal cu rezultate si care trebuie continuata, dar care explică şi creşterea numărului de servicii medicale.

Indicatorii de utilizare a serviciilor şi indicatorii de calitate ai spitalului sunt aproape constanti pe perioada celor 2 ani de analiza dupa cum se poate observa mai jos.

 

INDICATORI DE PERFORMANTA AI

MANAGEMENTULUI SPITALULUI PENTRU ANUL 2014 si anul 2015

 

Nr. Crt.

Denumire indicator de performanta

Realizat

2014

Realizat

2015

1.

A. Indicatori de management al resurselor umane

 

 

1.1

Numarul mediu de bolnavi externati pe un medic

577

506

1.2

Numarul mediu de consultatii pe un medic in ambulatoriu

2084

1355

1.3

Numarul mediu de consultatii pe un medic in camera de garda

1292

1140

1.4

Proportia medicilor din totalul personalului(%)

9,86

10

1.5

Proportia personalului medical din totalul personalului angajat al spitalului(%)

64,09

65

1.6

Proportia personalului medical cu studii superioare din totalul personalului medical(%)

40,66

40

2.

B. indicatori de utilizare a serviciilor

 

 

2.1

Numarul de bolnavi externati total,din care :

5188

5067

 

- chirurgie

1077

1125

 

- interne

1491

1537

 

- ineterne cronici

869

809

 

- obstetrica-ginecologie

480

355

 

- pediatrie

1266

1234

 

- neonatologie

5

7

2.2

Durata medie de spitalizare pe spital si pe sectii

6,33

5,57

 

- chirurgie

7,23

5,78

 

- interne

8,43

7,16

 

- interne cronici

8,77

8,30

 

- obstetrica-ginecologie

4,06

2,03

 

- pediatrie

5,84

4,69

 

- neonatologie

3,60

3,28

2.3

Rata de utilizare a paturilor pe spital pe spital si pe sectii (%)

68,73

67,91

 

- chirurgie

70,94

116,96

 

- interne

86,07

76,15

 

- interne cronici

104,35

94,09

 

- obstetrica-ginecologie

48,57

17,93

 

- pediatrie

101,18

79,55

 

- neonatologie

1,24

1,58

2.4

Indicele de complexitate a cazurilor pe spital si pe sectii

0,6308

0,67

 

- chirurgie

0,6509

0,78

 

- interne

0,7420

0,81

 

- interne cronici

-

-

 

- obstetrica-ginecologie

0,3969

0,46

 

- pediatrie

0,6119

0,80

 

- neonatologie

0,2929

0,50

2.5

Procentul bolnavilor cu interventii chirurgicale din totalul bolnavilor externati din sectiile chirurgicale (%)

19,60

28,51

2.6

Proportia bolnavilor internati cu programare din totalul bolnavilor internati (%)

0

0,00

2.7

Proportia urgentelor din totalul bolnavilor internati(%)

53,27

53,94

2.8

Proportia bolnavilor internati cu bilet de trimitere din totalul bolnavilor internati pe spital(%)

46,49

 

2.9

Numarul consultatiilor acordate in ambulatoriu

8336

4067

2.10

Proportia serviciilor medicale spitalicesti acordate prin spitalizare de zi din totalul serviciilor medicale spitalicesti acordate (%)

34,21

 

3.

C. Indicatori economico-financiari

 

79

3.1

Executia bugetara fata de bugetul de cheltuieli aprobat (%)

74

71

3.2

Procentul cheltuielilor de personal din totalul cheltuielilor spitalului(%)

77

75

3.3

Procentul cheltuielilor de personal din totalul sumelor decontate de casele de asigurari de sanatate din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate pentru serviciile medicale furnizate, precum si din sumele asigurate din bugetul Ministerului Sanatatii cu aceasta destinatie(%)

70

5

3.4

Procentul cheltuielilor cu medicamentele din totalul cheltuielilor spitalului(%)

5

175

3.5

Costul mediu pe zi de spitalizare

172

2

3.6

Procentul veniturilor proprii din totalul veniturilor spitalului (sintagma ,, venituri proprii’’ inseamna, in cazul acestui indicator, toate veniturile obtinute de spital, exclusiv cele obtinute in contractul cu casa de asigurari de sanatate)(%)

2

2

3.7

Procentul cheltuielilor de capital din totalul cheltuielilor

3,92

 

4.

D. Indicatori de calitate

 

0,18

4.1

Rata mortalitatii intraspitalicesti, pe total spital si pe fiecare sectie (%)

0,19

0,00

 

- chirurgie

0,33

0,39

 

- interne

0,27

0,37

 

- inetrne cronici

0,34

0

 

- obstetrica-ginecologie

-

0

 

- pediatrie

-

0

 

- neonatologie

-

0,01

4.2

Rata infectiilor nosocomiale, pe total spital si pe fiecare sectie (%)

0,11

0,27

 

- chirurgie

0,03

0,00

 

- interne

-

0,00

 

- interne cronici

-

0,00

 

- obstetrica-ginecologie

-

0,16

 

- pediatrie

0,02

0,00

 

- neonatologie

-

 

4.3

Rata bolnavilor reinternati in intervalul de 30 de zile la externare (%)

3,81

85

4.4

Indicele de concordanta intre diagnosticul la internare si diagnosticul la externare

71,37

0,15

4.5

Procentul bolnavilor transferati catre alte spitale din totalul bolnavilor internati (%)

0,12

1

4.6

Numarul de reclamatii/plangeri ale pacientilor inregistrate

0

 

 

 

B. ANALIZA SWOT

 

PUNCTE TARI:

 

1. adresabilitate crescuta datorita situarii in partea de sud a tarii,cele mai apropiate spitale fata de zona pe care o deserveste Spitalul orasenesc Zimnicea,fiind :

- Spitalul judetean de Urgenta Alexandria – la 45 km ;

- Spitalul MUNICIPAL Tr.Magurele – la 65 km ;

- Spitalul judetean de Urgenta Giurgiu – la 60 km.

2. spitalul functioneaza intr-un imobil monobloc,fara sectii exterioare,cladire data in folosinta in anul 1983,indeplinind in general toate cerintele de functionare,iar statia de ambulanta este situata foarte aproape de spital

3. personal medical calificat,

4. existenta a 2 linii de garda :medicina interna – pediatrie si chirurgie generala – obstetrica - ginecologie

5. este autorizat conform legislatiei in vigoare, avand autorizatie sanitara de functionare

6. conditii hoteliere de buna calitate in toate sectiile si compartimentele

7. serviciile de medicina de familie sint suficiente pentru necesarul orasului

8. medicina de urgenta din oras beneficiaza de un serviciu SMURD

9. nu in ultimul rind relatiile de colaborare foarte bune cu administratia locala

10. sponsorizari din partea unor firme si fundatii

11. reputatie buna pentru institutie

12.spitalul este acreditat conform legislatiei in vigoare

 

PUNCTE SLABE:

 

1. spitalul si ambulatoriul necesita lucrari ample de reabilitare

2. lipsa aparatura medicala moderna pentru anumite specialitati

3.personalul medical insuficient atit in spital cit si in ambulatoriul de specialitate,compensat insa de faptul ca posturile au fost ocupate cu medici rezidenti in specialitatile : medicina interna,pneumologie, orl, oftalmologie, radiologie si imagistica medicala,pediatrie,obstetrica-ginecologie,recuperare medicina fizica si balneologie,ATI,psihiatrie,medicina interna.

4. varsta inaintata , in prag de pensionare a unor medici si chiar pensionari in anumite sectii.

5.sectia ATI necesita finantare crescuta

 

OPORTUNITĂŢI:

 

1. prioritizarea la nivel national a spitalului in vederea obtinerii de finantari nerambursabile pentru reabilitare si dotare cu aparatura medicala performanta

2. relatii bune cu CJAS, DSP, medicii de familie ,cabinete medicale private, spital judetean de urgenta,relatii bune cu clinicile de specialitate

3. relatii bune spital- consiliul local

4. crearea de saloane cu 3-4 paturi, cu confort hotelier sporit urmare a reducerii numarului de paturi finantate, inclusiv rezerve superdotate in regim de plata

5.infiintarea in cadrul sectiei de chirurgie a unui compartiment de ortopedie traumatologie cu 4 paturi.

 

 

 

 

 

AMENINŢĂRI:

 

1. virsta inaintata a medicilor specialisti,migratia cadrelor medicale existente si capacitatea redusa de atragere de noi cadre medicale in oras

2. lipsa serviciilor paliative

3. lipsa asistentei sociale

4. cresterea numarului de persoane cu polimorbiditati urmare a inchiderii majoritatii unitatilor industriale la nivelul orasului

5. datorita ratei mari a somajului posibilitatea de utilizare a serviciilor in regim de coplata este redusa

6. cresterea numarului de persoane ce necesita interventii de urgenta

7. presiunea sociala prin lipsa posibilitatilor proprii ale pacientilor de tratament sau ingrijire la domiciliu

8. raspandirea localitatilor arondate pe o suprafata mare

9. cresterea numarului de probleme medicale ca urmare a procesului de imbatranire al populatiei cu risc crescut de imbolnavire

10. populatie de etnie roma

11. cresterea decalajului in ceea ce priveste accseul la serviciile de sanatate intre populatia cu venituri decente si populatia aflata sub pragul saraciei

12. cresterea datoriilor in sistemul medical ca urmare a subfinantarii

 

C. PROBLEME IDENTIFICATE IN SPITALUL ORASENESC ZIMNICEA

 

  1. Informatizarea spitalului

  2. Necesitatea cresterii calitatii serviciilor medicale si a satisfactiei pacientilor

  3. Completarea dotarii cu aparatura de specialitate a sectiilor si compartimentului spitalului

  4. Cresterea numarului de profesionisti in vederea completarii schemei de personal deficitara

  5. Diversificarea serviciilor medicale și creșterea continuă a calității acestora

 

OBIECTIVE PENTRU REZOLVAREA PROBLEMELOR IDENTIFICATE:

 

  1. Finalizarea procesului de reabilitare al spitalului si ambulatoriului integrat

  2. Identificarea surselor alternative de finantare, altele decit fondurile primite de la Consiliul Local Zimnicea, Ministerul Sanatatii si CAS Teleorman.

 

D. CALITATEA SERVICIILOR MEDICALE

 

Avand in vedere politica sanitara a Ministerului Sanatatii si implicit necesitatea de a integra serviciile medicale oferite de spitalul nostru in randul spitalelor din UE, problema prioritara pe care mi-am propus sa o abordez in elaborarea unui proiect de management este problema calitatii serviciilor medicale oferite pacientilor nostri.

Astfel, pentru elaborarea proiectului de management, am abordat realizarea acelor activitati care vor pune la dispozitia profesionistilor din spital cadrul prielnic pentru creşterea calităţii serviciilor medicale furnizate pacienţilor si in acelasi timp care vor creste calitatea conditiilor hoteliere din spital, care va duce in final la cresterea gradului de satisfactia al pacientilor.

Poate cel mai puternic impact asupra satisfacţiei pacienţilor care beneficiază de serviciile spitalului nostru, este dat de calitatea serviciilor hoteliere şi calitatea alimentaţiei oferite. Condiţiile de cazare şi masă trebuie aduse la standardele europene în vederea asigurării unor servicii spitaliceşti de calitate atât în ceea ce priveşte serviciul medical, cât şi cel hotelier.

 

E. PLAN DE MANAGEMENT PENTRU CRESTEREA CALITATII SERVICIILOR MEDICALE

 

SCOP: creşterea continuă a calităţii actului medical acordat în cadrul spitalului nostru, cu scopul final de a asigura îmbunătăţirea calităţii vieţii pacienţilor, dar şi familiilor acestora.

 

OBIECTIVE:

 

Obiectivul nr.I - Continuarea activitatii de realibitare a spitalului si inceperea reabilitarii ambulatoriului de spital, in vederea cresterii calitatii hoteliere si a calitatii hranei din spital

 

ACTIVITATEA NR. 1

 

Continuarea inlocuirii sistemului de încalzire, învechit, al spitalului,respectiv zona din policlinica.

 

ACTIVITATEA NR. 2

 

Continuarea reabilitării sectiilor si compartimentelor spitalului. Începută în anul 2010, reabilitarea clădirii a cuprins compartimentul pediatrie,partial sectia chirurgie,farmacia si laboratorul de radiologie si imagistica medicala,dar a fost sistata datorita lipsei fondurilor necesare pentru finalizarea acestor lucrari.Pe linga sursele proprii vom incerca sa atragem de la bugetul local sume cu care sa putem finaliza aceasta activitate pe intreg spitalul.

 

ACTIVITATEA NR.3

 

Achizitionarea a doua rinduri echipament de campare ( saltele,perne,cearşaf pat,cearşaf plic,fata perna,patura lina ) pentru toate sectiile si compartimentele spitalului.

 

ACTIVITATEA NR. 4

 

Dotarea cu aparate de aer conditionat atat la nivelul saloanelor cat si in spatiile destinate asistentei medicale pentru asigurarea unui climat adecvat mai ales pe timpul verii.

 

ACTIVITATEA NR. 5

 

Refacerea pavimentelor in sectii ; in sectiile cu profil chirurgical ; A.T.I.; pediatrie,pardoseala va fi din tarket sau rasini sintetice cu respectarea normelor O.M.S,inclusiv in salile de operatii

 

ACTIVITATEA NR. 6

 

Reabilitarea generala si dotarea blocului alimentar cu 1 plita noua si 1 cuptor dotat cu tavi pentru prepararea hranei bolnavilor

 

ACTIVITATEA NR. 7

 

Modernizarea in continuare a grupurilor sanitare si bailor pentru asigurarea conform legislatiei in vigoare a conditiilor de igiena si cazare a bolnavilor

 

 

INDICATORI MĂSURABILI PENTRU OBIECTIVUL I:

 

  • Număr de pacienţi satisfăcuţi de condiţiile hoteliere din total pacienţi în unitate de timp;

  • Număr de pacienţi sau insotitori care au solicitat servicii hoteliere plătite în unitate de timp;

 

 

 

Obiectivul nr.II – Continuarea cresterii calitatii datelor raportate de spital si a activitatii serviciului de statistica medicala

 

ACTIVITATEA NR. 1

 

Informatizarea spitalului

Necesitatea corelării activităţii medicale cu cea de aprovizionare şi activitatea economică, obligativitatea înregistrarii electronice a pacienţilor internaţi sau consultaţi, ca şi obligativitatea de a raporta activitatea spitalului, atât din punct de vedere statistic, cât şi ca servicii realizate în vederea decontării acestora, în format electronic, impune introducerea unui sistem informatic performant în spital, care să asigure obţinerea permanentă de informaţii despre întreaga activitate desfăşurată.

DES (Dosarul Electronic de Sănătate) va fi o sursa sigura de inf. on –line pentru prestatorii de servicii medicale, ce se concentreaza asupra pacientuluisi este disponibila la locul unde se efectueaza tratamentul.Accelereza fluxul informational in beneficiul pacientilor spre exemplu trimiterea imediata a solicitarilor de tratament evitandu-se astfel intreruperi sau intarzieri in procesul de tratare

 

INDICATORI MĂSURABILI PENTRU OBIECTIVUL II:

 

  • Număr de personal instruit în utilizarea IT în unitate de timp;

  • Număr de rapoarte utilizate din softul informatic.

 

 

Obiectivul nr.III – Instruirea continua a personalului pentru desfasurarea unei activitati de calitate, adresate direct satisfacerii pacientului

 

ACTIVITATEA NR. 1

 

Obtinerea certificarilor ISO:

 

  • ISO 9001 – certificare pentru managementul calitatii

  • ISO 15189 – Certificare pentru acreditarea laboratorului

Creşterea calităţii actului medical şi asigurarea respectării drepturilor pacientului, dar şi asigurarea respectarii normelor de prevenţie pentru afecţiunile endemo-epidemice, impune procedurarea tuturor activităţilor spitalului şi elaborarea unor norme specifice de lucru pentru toţi angajaţii, care se materializează prin elaborarea MANUALULUI CALITĂŢII

Existenţa acestui document dă asigurare echipei manageriale asupra activităţii fiecărui angajat şi pune la dispoziţie o serie de criterii în baza cărora se poate îmbunătăţii permanent calitatea actului medical, dar care permit şi evaluarea permanentă a performanţei fiecărui angajat şi/sau a diferitelor structuri din spital, cât şi a spitalului în totalitate.

 

INDICATORI MĂSURABILI:

 

  • Număr de instruiri ale personalului în vederea aplicării Manualului calităţii;

  • Contractul incheiat cu CAS Teleorman în 2016.

  • Număr de investigaţii paraclinice realizate în contractul cu CAS Teleorman, în regim ambulatoriu în unitate de timp.

  • Numarul mai mare de procente obtinute la acreditarea spitalului

 

MONITORIZAREA PLANULUI DE IMPLEMENTARE – INDICATORI

 

Managerul spitalului va fi responsabil de monitorizarea progresului obiectivelor şi acţiunilor din acest plan. Pentru fiecare acţiune va fi numită o persoană, care va fi responsabilă pentru:

  • progresul acţiunii;

  • şedinţe pentru a discuta evoluţia acţiunii;

  • garantarea finalizării acţiunii în intervalul de timp stabilit.

Se vor face recomandări pentru utilizarea judicioasă a fondurilor.

Se va dezvolta sistemul pentru monitorizare şi evaluarea performanţei financiare.

Se va stimula permanent personalul pentru a fi inovativ în identificarea căilor de furnizare de servicii de calitate cât mai eficiente în raport cu costurile.

Se va dezvolta un sistem care să compare cheltuielile per pacient cu media pe departament/secţie/spital (exbuget).

Se va pune în funcţiune mecanismul potrivit pentru a obţine un buget per spital adaptat la activitate şi servicii medicale, dar şi la planurile de extindere şi dezvoltare.

Măsurile pe care le-am propus sunt pârghiile pe care intenţionez să le urmez pentru exercitarea atribuţiilor specifice managerului de spital printr-un management eficient (alături de echipa de conducere), ca centru de decizie, şi ca activitate practică. Managerul trebuie să respecte și să transmită norme superioare de conduită pentru ca întreaga activitate a spitalului să fie eficace și eficientă

 

Manager

Cozaru Geanina